2013. szeptember 29., vasárnap

Szezámos kenyér (spórolós)


Egy tálban felvertem 4 egész tojást és 4 tojásfehérjét.
Hozzáadtam egy csipet sót, egy csipet eritritet, fél cs sütőport.
Ehhez kevertem 6 csapott ek lenmaglisztet és 6 csapott ek szezámlisztet.
Kapott még 1 ek szezámmagot is.
Sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába öntöttem.
20 percig nem maximális, de nagy hőfokon sütöttem.
Tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e.

Nagyon puha, istenien szeletelhető, finom lett.

(És azok a kiforrások a tetején...!!! Imádom :-) )


Világcsúcs mindenmentes kenyér itt.
Lenmag kenyér recept itt.
Sokmagvas kenyér recept itt.
Kenyér kenyér itt.
Módosított lenmag kenyér itt.
Lapos paleo kenyér itt.
Kókuszkenyér itt.
Buci itt.
Spórolós lenmaglisztes kenyér itt.

Paleo mintaétrend 1 itt
Paleo mintaétrend 2 itt
Paleo mintaétrend 3 itt
Paleo heti menü ötlet itt és itt.
Paleo heti menü (magyar) itt
 
    Paleo reggelik 1 itt.
    Paleo reggelik 2 itt.
    Paleo snack itt.
    Paleo ebédek 1 itt.
    Paleo ebédek 2 itt.

    Paleo vacsorák 1 itt.
    Paleo vacsorák 2 itt.

    Paleo - bevezető hónap (tapasztalatok) itt.

6 megjegyzés:

  1. Szia BK :)

    Már ez előző kenyeredhez is nagy kedvet kaptam, csak azt szeretném megtudni, h ez a sok tojás azért kell, hogy összetartsa? Kb. hány gramm lett a kenyérke, ami nagyon mutatós, amúgy :) Kösz!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Kísérletezgetek a tojásmennyiséggel ;-) Lemértem neked: pontosan fél kilós lett a kenyér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nincs nekem bajom a sok tojással, sőt szeretem, meg egészséges is,csak kíváncsi vagyok, mert ilyen kenyeret még sose sütöttem, de hamarosan kipróbálom, az tuti! :) Fél kiló az nagyon jó!!!

      Törlés
    2. És ezt még lehet ízlés szerint turbózni is, pl. imádom a tökmagot, de egyelőre az én kis programom miatt igyekszem minél inkább "zsírtalanabb" kenyérkét készíteni. Vagy oliva bogyót is lehetne bele sütni... :-) A fél kilón egyébként én is meglepődtem, de örülök neki :-)

      Törlés
  3. Most lett kész, köszi szépen ! + egy kiskanál útifűmaghéj, koriander és köménymag került bele, még meleg, de így is tökéletesen szeletelhető, nagyon-nagyon finom. És nem édes - ami nekem nagyon fontos, mert az édes paleo kenyereket nem tudom megenni ! Mégegyszer köszi, eltettem a receptet. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, nagyon örülök, Éva, hogy sikerült, hogy ízlésed szerint felturbóztad, hogy szépen szeletelhető és hogy ízlik! :)))

      Törlés