2013. július 6., szombat

Kenyér kenyér






Azt hiszem, megvan az a kenyér recept, amit ki merek majd próbálni kenyérformában megsütve, mert szerintem sikerülni fog. És megvan az a kenyér, aminek az állaga nagyon hasonló a "hagyományos" kenyéréhez, tehát aki szeretne finom, puha, gluténmentes kenyeret sütni, annak csak ajánlani tudom.

Ebből készült (mivel éreztem, hogy ez nagyon oké lesz, rögtön dupla adagot sütöttem) a dupla adag:
  • 4 ek szezámliszt
  • 4 ek tökmagliszt
  • 4 ek kókuszreszelék
  • 4 ek lenmagliszt (minden lisztből az evőkanál púpozott)
  • 4 csapott ek útifű maghéj (szerintem enélkül is jó lenne, majd kipróbálom)
  • 1 csapott kk szódabikarbóna
  • himalaj*a só
  • őrölt fekete bors
  • 4 dl langyos víz
  • 2 ek oliva olaj
  • 8 tojás
Így csináltam:
  • A tojásokat szétválasztottam.
  • A fehérjét pici sóval keméyn habbá vertem. Félretettem.
  • Egy nagy tálban minden más alapanyagot összekevertem kanállal.
  • A masszához (és még mindig nem Felipe) kevertem a tojásfehérje habot.
  • Mivel nem mertem elsőre kenyérsütő formában kipróbálni, a nagy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem, elegyengettem a tésztát.
  • A negyedére szezámmagot, a másik negyedére tökmagot szórtam.
  • 30 percig sütöttem gázsütő legmagasabb fokozatán, előmelegítettem előtte a sütőt.
Egyszerű, nagyszerű, finom!!! :)

(Alapötlet: Szakály Mariann)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése