2016. március 24., csütörtök

Csokis keksz




Áldom a sorsot, amiért ha elvesz, ad is. Áldom, mert bár nem tudom megemészteni a fehér lisztes és a tejes dolgokat, megadta azt a képességet, hogy képes vagyok recepteket kitalálni és így olyan ételeket is elkészíteni, amik nem okoznak panaszokat. Kekszre vágytam. Elővettem a kis spájzomból az alapanyagaimat és indult a kísérlet. Megint sikerrel.

Hozzávalók (24 darabhoz):

(A végén lesznek megjegyzések.)

# 100g mandulaliszt # 100g kókuszliszt # 100g gesztenyeliszt # 1/4 mk só # 1 cs (12g) sütőpor+pár csepp citromlé # 10 ek olívaolaj # édesítőszer ízlés szerint # 4 ek vanília aroma # 4 ek rum aroma # cukormentes csoki -darabolva- ízlés szerint # 2 tojás

Elkészítés:

# Minden hozzávalót egy tálban összekeverünk (a sorrend mindegy).
# Kézzel addig gyúrjuk, amíg összeáll a tészta (elég sokáig kell).
# Kis golyókat formálunk, felét lelapítjuk.
# Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsibe belefér.
# 200 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütjük.

Megjegyzés:

# Készíthető csak mandulalisztből is.
# Ha nem szereted a gesztenye ízét, a gesztenyelisztet helyettesítsd.
# Én 60g csokit használtam, aki nagyon csokisra szeretné, tegyen bele többet, szerintem 120-150g-ot is elbír.
# Az édesítéssel legközelebb vigyázni fogok, nekem túl édes lett.
# Olívaolaj helyett használható bármilyen zsiradék (olvasztva).

# Nagyon (-nagyon-nagyon) finom, ropogós, de nem kemény, a győri zabfalatokhoz hasonló állagú keksz.

(# Ha valaki esetleg kiszámolja a makróit, szívesen fogadom.)


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése