2015. november 15., vasárnap

Kakaós szelet



Hozzávalók:

A tésztához:

# 2 tojás # 80g mandulaliszt # 40g gesztenyeliszt # 15g kakaópor # csipet só # édesítő ízlés szerint (én 2 ek eritritet és kevés folyékony édesítőt használtam) # 1 dl cocomas (kókuszsűrítmény) # fél dl víz # 2 ek olvasztott kókuszzsír # 12g (1 csomag) sütőpor # pár csepp citromlé # kevéske rum aroma # nagyon kevés cukormentes baracklekvár

A krémhez:

# 1 dl cocomas (kókuszsűrítmény) # 50g cukormentes étcsokoládé

Elkészítés:

# A krémhez a cocomast kis lábosban felmelegítettem, beledaraboltam a csokit, kanállal elkevertem. Majd hűtőbe tettem.

# A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét a sóval kemény habbá vertem.

# Egy tálban összekevertem mixerrel a nedves összetevőket és a sütőport, majd hozzámixeltem a kakaót és a liszteket.

# Hozzáöntöttem a felvert fehérjét és a mixer legalacsonyabb fokozatát használva egynemű masszává kevertem. (Én fakanállal képtelen vagyok (jobban mondva türelmetlen) simára keverni. Régóta így csinálom, működik.)

# 180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt közepes tepsiben sütöttem 25 percig.

# Amikor kihűlt a tészta, a krémet alacsony fokozaton átmixeltem, majd összeállítottam a süteményt.




Rétegezés: tészta-lekvár-tészta-krém-tészta-lekvár-tészta, tetejére vastagabb krém.



Siettem, lehet(ne) ezt szebbre is ;)

Megjegyzés:

# Az ötletet itt olvastam.

# Szerintem más liszttel is működik.

# Az eredeti recept a tésztához tejet ír, a krémhez tejszínt.

Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése