2015. október 29., csütörtök

"Waffel"

Régóta vágytam arra, hogy gofrit egyek. A balatoni, sóstói nyaralásokon ettem néha egyet, különlegesen vanília illatú volt, mennyei csemege. Édes, lekvárral, porcukorral. Mmmm!

Apró technikai gondjaim adódtak: fogalmam nincs, hogyan készül a waffel; nincs gofri sütőm; legyen egyszerű elkészíteni; nem szeretnék semmiféle maglisztes dolgot.

Ha gofri sütőt nem is, de szendvics sütőt sikerült kölcsön kérnem (köszönöm, M.!). Már egy napja várakozott a konyhapulton. Arra várt, hogy kitaláljam, miből is fog készülni a csemegém. Ma este aztán egyszerűen csak fogtam egy kis tálat és nekifogtam. Az eredmény? Egyszerű és nagyszerű!




Hozzávalók (8 db waffelhez):

# 2 tojás # 2 ek krémsajt # 1 ek vaj

Elkészítés:

# A vajat és a sajtot egy üvegtálba tettem, gőz fölött addig melegítettem, amíg a vaj elolvadt.
# Levéve a gőzről (ronggyal, mert az üveg is felmelegszik) hozzáütöttem a tojást, villával egyneműre kevertem.
# A jól felmelegített szendvicssütőbe adagoltam a "tésztát" evőkanállal.
# Addig sütöttem, amíg szépen megbarnult (közben meg-megnéztem, jó-e már).

Megjegyzés:

# Vaj helyett tuti, hogy működik zsírral is.
# Egyáltalán nem ragad a sütő falához.
# Turbózható édesítőszerrel, vanília aromával is, de mivel én áfonyával ettem, nekem így is elég édes volt.
# A második adagot még tovább hagytam sülni, azok még szebbek lettek.



Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése