2015. október 4., vasárnap

"Fehér" kenyér

Régi álmom, hogy nem bolti lisztkeverékből, hanem itthoni alapanyagokból süssek egy olyan kenyeret, ami hasonlít a hagyományos, fehér lisztes fehér kenyérhez. A gondolatot most tett követte, egy kísérlet. Nem egészen olyan lett, amint ahogy elképzeltem, lesz majd rajta mit finomítani, de egy egy nem piskótás állagú, szépen szeletelhető, egyszerű dolgot azért sikerült így elsőre is összehozni.

A méréshez fogtam egy közepes nagyságú csészét, ez volt a mérés alapja.

Hozzávalók (15 szelethez):

# 1 csésze mandulaliszt # 2 csésze apróra darált mandula # 7 ek porított útifűmaghéj (kis chopperrel oldottam meg) # 7 púpos ek tápióka keményítő # 2 csomag (24g) sütőpor # só ízlés szerint (1 csapott tk) # 5 ek almaecet # 6 tojásfehérje (M-es tojásból) # 1 1/2 csésze forró víz

Elkészítés:

# A száraz összetevőket (első 6 összetevő) egy tálba teszem, összekeverem.


# Ráöntöm az almaecetet és a tojásfehérjét, összemixelem.


# Felforralom közben a vizet, hozzáöntöm.


# Sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába öntöttem.


# 180 fokra előmelegített sütőben 70 percig sütöttem, tűpróbáig.




Könnyen, szépen szeletelhető, tartalmas, laktató kenyér. Nem érződik rajta a mandula íz.

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése