2015. szeptember 16., szerda

Motiváció: zárd rövidre!




Ez mind oké, mégis azt mondom, hogy ne harcolj önmagaddal. Nem fontos a győzelem. A fontos az, hogy jól érezd magad a saját bőrödben. Hogy tudd: mindent megteszel magadért: a lelkedért és a testedért, hogy békében lehess önmagaddal. Üres frázisnak hangzik? Pedig nem az, hanem tapasztalat.

Amikor anno, sok éve a fejembe vettem, hogy lefogyok, mindenhol ellenállásba ütköztem. Nemcsak hogy nem támogattak, hanem konkrétan "túlzóan féltettek": kritizáltak, piszkáltak, nem múlt el sírás nélkül egy közös családi étkezés. Konkrétan hülyének néztek, hogy mit akarok én, hiszen jó vagyok úgy, ahogy vagyok, minek kínzom magam azzal, hogy odafigyelek a kajára, és jesszusom, mi lesz velem így, hogy nekiálltam mozogni. Tutira valami bajom lesz, egészen biztosan rosszat teszek magammal. Nem értettek, mert nem akartak érteni. És én harcoltam, védőbeszédeket tartottam és sokat sírtam.

Több év telt el, amire magammal sikerült megbeszélnem, hogy az, hogy van egy célom, az csakis az én dolgom. Az, hogy nem érzem jól magam kövéren, az is magánügy. Az, hogy odafigyelek az étkezéseimre, hogy mást eszem, mint ami "normális", az is rólam szól. És hogy ha a legszűkebb családom, akik elvileg szeretnek, azaz elfogadnak, ezt nem érti meg, az meg az ő dolguk.

A sok év alatt kialakult bennem egy belső nyugalom a dologgal kapcsolatban, és a családdal is rövidre zártam a dolgot: ha nem támogatnak, akkor nem engedem, hogy állandó céltábla legyek. Kemény volt ezt megmondani, de megérte, mert mostanra vége a piszkálódásnak, pedig a ketogén étrend a hagyományostól enyhén szólva eltér és bizony a mozgást azóta sem hagytam abba.

De ehhez először az kellett, hogy én magam legyek tisztában önmagammal. Hogy tudjam, mit akarok, miért akarom, hogy feladjam a harcot önmagammal és a környezetemmel, hiszen annak semmi értelme.

Ha tudod, mit szeretnél elérni, zárd rövidre. Magaddal: nincs kifogás, nincs nyafogás, a célokért tenni kell. A környezeteddel: ha nem képesek támogatni, akkor elég a piszkálódásból, nem kérsz több "aggódó" pillantást, nem kérsz több bántó kérdést, pont.

Sok sikert!

Megtalálsz a Facebookon isBoszorkánykonyha


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése