2014. november 29., szombat

Kókusz golyó


Pár napja gyűjtöm a kókusz golyó recepteket. 
Hogy karácsonykor én is ehessek valami aprócska süteményt. Jöttek is a receptek. 
De az egyikbe zab kell, a másikba diab keksz, a harmadikba gyümölcs... És habár ismerem a zabosat is, a kekszeset is, hiszen ez két tuti recept a húgomtól (a Sweetmami blogon megtalálható), szeretném a szénhidrátot minimanilázni az enyéimben.

Amíg a megfelelő receptre vártam, elkezdtem kókusz tekercset kiagyalni. Mert hogy azt nagyon szerettem gyerekkoromban. 
Nem jött össze -először-, viszont lett raffaellom és kókuszgolyóm :)





Teljesen pontos arányokat nem fogok tudni minden alapanyagnál megadni, mert ez egy kísérlet volt. Kísérletezni pedig úgy érdemes, ha látom a végeredményt, süti esetén pedig, hogy érzem az ízét előre a számban. Ja, hozzá kell tegyem, hogy csak adott, otthon lévő alapanyagok jöhettek szóba. Kipakoltam hát a konyhapiltra, amim volt a "speizban" és indulhatott a mutatvány.

150g kókuszreszelék
5-6 ek eritrit (ezt közben kóstolgatással lehet egyéni szájíz szerint még adagolni)
kb 120g kókuszolaj (a felolvasztott kókuszzsír vagy sertészsír is tökéletes)

Ezeket összekevertem.
Majd

kb 1 dl kávé (oldódó kávéra meleg vizet öntöttem, de számolj a kávé miatt a kortizollal, esetleges szennyeződésekkel)
rum aroma
csöpp vanília aroma
natur (cukrozatlan) kakaópor

került bele, érzésre.
Közben kóstolgattam, nekem kellett még bele rum aroma és egy kis eritrit.
Nekem iszonyatosan híg lett a massza, így szórtam bele egy csöpp madulalisztet, állni hagytam, jó is lett.

Javasolnám, hogy az eritritet és a kókuszreszeléket daráld le, úgy biztosan jobban felveszi a nedvességet. 

A végén golyókat formáltam, kókuszreszelékbe forgattam.

Magamnak apró, falatnyi golyócskákat gyártottam.

A képen lévők picit nagyobbak, ezek közepén 1-1 aszalt meggy található. 

Ketten is tesztelték: "nagyon finom", "úgy jó, ahogy van". És én is azt mondom, hogy mmmmmm :)

Facebook oldal: Boszorkánykonyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése