2013. november 6., szerda

Új fejezet / 2. szakasz / 9-10. nap

Régen jelentkeztem már bővebb beszámolóval. Mint korábban említettem: idő, idő, idő kellene... De ma rászánom az időt, és írok pár szóval többet a mostanában szokásosnál. :-)
 
Először is a tegnap elmaradt bejegyzés:
 
2013. 11. 05., kedd
 
Reggeli
 
 
Tízórai

 
Ebéd: spenótos tojás

 
Uzsonna

 
Vacsora: 4 mákos-meggyes pite
 
Folyadék: 2 liter
 
Edzés: pihenőnap



 
 
2013. 11. 06., szerda
 
 
 
25 perc volt, de rendesen megizzadtam, nagyon tetszett a T25 gamma :-)
 
Először azt hittem, csak az Alpha van meg a T25-ből, aztán A. felhívta a figyelmemet, hogy nézzek csak bele a DVD-be. És lám: megvan a Gamma is! És hogy ez miért ilyen nagy szó? Az Új fejezet programom második szakasza az izomépítésről akar ugye szólni. Hogy egy laikus kis boszi mit tud kihozni magából otthoni edzésekkel és a saját kajaötleteivel. Szerintem az izmok előcsalogatásának a legjobb módja, ha súlyzós edzéseket végzünk (meg aerobot kiegészítésként). Mivel Ausztriában a két heteim alatt nincs súlyzókészletem, csak gumikötelem, ráadásul időm sincs sok, kapóra jött a Gamma fázis a T25-ből. Ma próbáltam ki reggel az Extreme Circuit részt, ami baromira tetszett. Nagyon pörgős, iszonyat fárasztó, de mivel nincs idő semmire, olyan gyorsan váltakoznak a gyakorlatok, az ember szinte észre sem veszi, és már vége is van. Ráadásul az egyik srác a gumiköteles verziót mutatja, hát igen, ez kell nekem.
 
image
 
Szóval nem kell agyalgatnom, kombinálgatnom, megvan, hogy a következő kinti  két héten mi lesz az edzés: a Focus T25 Gamma fázis.
 
 
Még nem tudom pontosan, naptár szerint megyek-e vagy gyorsabban, meg kell nézzem az összes edzést, hogy pontosan tudjam , melyik micsoda, melyik izmokra dolgoztat.
 
Őszintén bevallom, hogy habár tetszik az Alpha fázis is, de azt "csak" egy jó kis átmozgatónak tartom a magam számára.
 
Hihetetlenül nehéz a mostani két hét itt kint. E. születésnapja volt, mindenszentek, halottak napja, E. férje halálának 30 éves évfordulója; iszonyat sok vendég volt, minden nap legalább két csapatnyi. Teljesen felborult E. megszokott kis napirendje, nagyon ingerült, ideges, nem akkor eszik, amikor szokott, nem tud pihenni délután, hangos a ház... Kora estére már durcás, nyűgös, kezelhetetlen, mégis muszáj vele türelmesnek és megértőnek lennem. Szóval így a 10. munkanapon már hulla vagyok, elsősorban idegileg vagyok szétcincált. És ami nagyon érdekes: a kintléteim 8-9. napja körül rám telepszik valamiféle depresszió. Biztosan a bezártság okozza, az idegi fáradtság, hogy nem a saját napirendem szerint élek, és nagyon, nagyon hiányzik a friss levegő. Ilyenkor mindent sötéten látok, sírdogálok este, szomorú vagyok, és minden nagyon nehéz. Viszont ezeken a napokon is tudom, hogy ez elmúlik. Hogy van ilyen, aztán minden megy tovább.
 
Mivel vezetem az étkezési naplómat, nagyon ügyesen meg tudom figyelni, melyik ételek/italok milyen hatással vannak rám.
 
Amire mostanában rájöttem: nem jó, ha napi fél liternél több teát iszom. És a legjobb, ha az is délelőtt fogy el. Voltak napok, hogy csak és kizárólag tea volt a folyadék. De az valahogy elveszi a szomjúság-érzetemet, helyébe viszont színre lép az éhség. Tegnap kevés teát ittam, aztán csak vizet, és sokkal jobban voltam. Ma csak aszkorbinsavas-citromleves víz megy, már a másfeledik liter, és ettől sokkal frissebbnek érzem magam.
 
És van még egy dolog, amit eddig sosem tapasztaltam: minden olyan étel/ital, ami édes ízű, iszonyat éhségérzetet vált ki. Mindegy, hogy eritritről vagy édeske-bogyóról van szó, mindegy, hogy folyadékként vagy szilárd ételként kerül a szervezetembe. Régen azt olvastam valahol, hogy maga az édes íz is vált ki inzulinválaszt akkor is, ha nem konkrétan cukorral visszük be. Talán ez lehet az oka. De tény, hogy amíg szigorúan a csirke-zöldség diétát nyomtam, nem voltak ilyen gondjaim.
 
Az ebéd után jelentkező mumus, a falkaparó éhségérzet szinte mindennapos. Mivel egylőre nem óhajtok emiatt orvoshokhoz járni, elviselem. Ezt ma reggel döntöttem el. Max néha majd kaparom a falat, vedelem a vizet, pont. Bár szintén észrevettem: ha megeszem a szokásos reggelit (8-kor), aztán nem tízóraizom, megeszem az ebédet (általában fél 12-kor), akkor kevésbé vagy nem jön a délutáni mumus. Ha viszont megeszem a reggelit és eszek tízóriat, főleg, ha az gyümölcs, akkor is simán meg tudom enni az ebédet, viszont 100 %, hogy a mumus fél órával ebéd után már kopogtat.
 
Ami szintén jó kis felfedezés: a sütikézés (hiába "mindenmentes") és a dió-nasi nem nekem való. Mert olyan finom, hogy nem lehet abbahagyni, és mert szerény véleményem szerint nem segíti elő az alakulásomat. Nálam a süti-mag max reggel mehet, vagy inkább akkor sem.
 
Reggeli: sonkás rántotta, kenyérke, pici sajt, tejeskávé.

 
Ebéd: sült csirke, mézes alma.
 
 
Uzsonna: sós túró, kenyérke 
 
Vacsora: tojássaláta (most majonéz nélkül)
  
Folyadék: 2 liter aszkorbinsavas-citromleves víz.
 
Még 4 nap...
 
Új fejezet / 2. szakasz / 1. heti menüterv (Ausztria) itt
Új fejezet / 2. szakasz / 1. heti edzésterv (Ausztria) itt
Új fejezet / 2. szakasz / 2. heti menüterv (Ausztria) itt
Új fejezet / 2. szakasz / 2. heti edzésterv (Ausztria) itt
Új fejezet / 2. szakasz / Döntés, célok itt
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése