2013. augusztus 6., kedd

Napi menü, és hogy oldható meg az étkezés betartása programváltozás esetén

A legfontosabb: a tervezés. Ugye Ausztriában dolgozom, általában 2 hetet vagyok kint, 2 hetet itthon. Most kivételesen 1 hónapig voltam kint, de már ott előre egész hétre megterveztem, mit, mennyit szeretnék enni itthon. Bevásárlólistával együtt.


A másik nagyon fontos dolog szerintem az antihalogatás. Azaz, hogy tartsd magad a tervedhez. Amikor -mindig hétfői napon- hazaérek Ausztriából, kipakolok, mosok, virágot locsolok, fogom a bevásárlólistámat és lemegyek boltba, aztán elészítem a kajákat legalább másnapra. Hazaérkezés és a kinti munka után rendszerint meglehetősen fáradt vagyok, de tudom: ha a tervezett dolgok közül bármelyik elmarad, az tolódik keddre, de akkor aznapra nincs meg a kaja, és ilyenkor az jön, hogy mindenfélét megeszek, amit otthon találok. Mivel nincs itthon semmiféle "tiltott" vagy "rossz" étel, nem tragédia a dolog, viszont sokszor nem vagyok éhes, így kimarad a reggeli is, a tízórai is, és ezzel dől a mutatvány, mert utána iszonyú éhes leszek.Szóval jobb a dologkat nem halogatni.
 
R.: 1 szelet módosított lenmag kenyér, 2 szelet sonka, 2 savanyú uborka (cukormentes).
 

 
Mindezt azért tudtam megenni reggel, mert tegnap éjjel még megsütöttem a kenyeret, és voltam vásárolni.
 
T.: 1 db zöld alma
 
E.: spenótfőzelék, csirkepörkölt.
 
Ezeket közvetlen ebéd előtt főztem.
 
 
U.: 1 kis doboz növényi joghurt
 

Csakhogy ebéd után hirtelen ötlettől vezérelve M-val megbeszéltük, hogy elmegyünk Szálkára, strandolni. Az étkezési terv ugye adott volt, mindent megvettem hozzá a hétre, hát akkor gyerünk, gyorsan készítsük össze az uzsit és a vacsit, hogy minden meglegyen.
 
Nyáron vásárolni is hűtőtasakkal és jégakkuval járok. Mert habár kocsival gyors a dolog, a klímát csak végszükségben használom, a húsnak pedig elég nagyon rövid idő is, hogy bomlásnak induljon, jobb megelőzni a bajt. Így aztán a jégakkukat használat után azonnal visszadugom a kis hűtőm még kisebb fagyasztó polcára, így bármikor használatba vehetők.
 
 
 
Fogtam hát a legkisebb hűtőtatyómat (pár száz forintért vettem pár éve a K*kben), ránéztem a kajatervre: uzsonna - jogi, vacsora - tonhal saláta; beledobtam a csomag salátát és a jogit, rá és alá az akkuk, becsuk. Fogtam egy kis zacskót, beletettem egy zacsit szemetesnek, a tonhal konzervet, a konzervnyitót, egy kiskanalat, egy villát, egy kis műanyag dobozt, a kaja kész. Egy 2 literes ásványvizes palackba dugtam egy filter gyömbér teát, tudtam, hogy kábé fél óra az út, felforr majd a víz, így teaként szuper módon fog ez funkcionálni, és nem baj, ha megmelegszik.
 
 
V.: tonhal saláta
 
A kis műanyag dobozban készítettem el a salit a parton, így időben sem csúszott a vacsora, pénzt sem kellett kiadnom valami másra, és tuti biztosan nem ettem olyasvalamit, amit nagyon nem kellene.

 
(Egyébként M. is csodaszépen készült kajával (pedig ő nem olyan tervezős mint én, sokkal spontánabb módon él, ami sokszor irigyésre méltó), hozott almát és banánt, no meg 1.5 liter ásványvizet. Komolyan büszke vagyok rá :)
 
Mindezt leírni sokkal hosszabb ideig tartott, mint az egész kajapakolást megvalósítani.
 
Érdemes hát tervezni, tartani magad a tervhez, nem halogatni. Mert nyugodt lehet a lelkiismereted, hogy te ma is megtettél mindent magadért, azért, hogy élvezhesd a napodat, a programodat anélkül, hogy azon kellene agyalj: jesszus, de mit fogok én enni??!!
 
Szeretem nyugtával dicsérni a napot!
 
:)
 
Anyagiak:
 
R.: kb 300 Ft.
T.: kb 100 Ft.
E.: kb 500 Ft.
U.: kb 200 Ft.
V.: kb 400 Ft.
össz: kb 1500 Ft.
 
Számolóknak:
 
R.: 285 kcal, 20g F, 5g CH, 20g zsír
T.: 95 kcal, 0g F, 25g CH, 0g zsír
E.: 356 kcal, 23g F, 16g CH, 22g zsír
U.: 76 kcal, 4g F, 2g CH, 4g zsír
V.: 239 kcal, 34g F. 15g CH, 4g zsír
ö.: 1050 kcal, 84g F, 63g CH, 51g zsír
 
Folyadék: 3 liter körül.
 
Mozgás: reggel súlyzós edzés, egész délután strand.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése