2013. március 13., szerda

Beszélgetés a tükörképemmel (8. hónapforduló)

"Nem kél olyan vágy benned, melyhez ne kelne erő is benned valóra váltani. Meglehet, hogy azért meg kell dolgoznod érte."

Richard Bach

itt
 
(Tükörképem:) - Jézusom, hogy nézel ki?
(Én:) - Mi van?!
- Jó, mást kérdezek: ma reggeli edzés?
- Oké, még nem volt meg.
- ?
- Írtam a motivációban is, hogy tényleg ilyen izé nap van ma...
- ?
- Jó, jó, nincs még vége a napnak, megcsinálom.
- 60 g kukoricapehely, fél zacskó mandula és egy kis csokitojás után?!

itt
- Oké, csak folytasd, milyen f.o.s. vagyok...
- Nem vagy fos, de mi van veled?
- Elfáradtam. Mindig jön egy ilyen, hogy úgy érzem, elég volt. Elég volt a kalóriaszámolásból, az állandó odafigyelésből, a tervezésből, a blogolásból, a címkeolvasásból, az izomlázból...
- De hát miért?
- Figyelj, egy éve kezdtem komolyan gondolni ezt az egészet. Odafigyelni, számolni, edzeni... Más egy év alatt eléri az álomsúlyt, és/vagy már láthatóan gyönyörű izmok kezdenek rajta kirajzolódni. Én meg? Hol tartok? Sehol! Se álomsúly, se izmok, csak ez a feketebárányság: a csaj, aki vezeti a hülye kis blogján a kínszenvedéseit... Át is írhatnám a blog címét: A hülye csaj, aki csak próbálkozik-ra. Komolyan: semmi értelme ennek az egésznek. Tényleg elég volt. Fela...
- Ki ne mondd!!
- ...
- Ide figyelj! Leadtál 21 kilót. Szuper vagy!
- Ja, mások 40-50 kilót is lefogynak. Nagy cucc az a 21 kiló...
- De te nem más vagy, hanem te! Igenis 60 kiló alatt van a súlyod, ráadásul hónapok óta! És ez nagy cucc! Odafigyelsz arra, mit eszel, ezzel nemcsak fogyni/súlyt tartani tudsz, hanem sokat teszel a jövődért is!
- Oké, ez igaz, de hát hogy nézek ki?!
- Te tényleg hülye vagy. Na ide süss! ...





- ...
- Ez a csaj te vagy! Ideális testsúllyal, nagy mértékben zsír nélkül. És láttad a képeket? Mi az ott a karodon? Zsír? Francokat! Az ott, nézd csak meg jól: izom!
- Igaz, de valamit akkor sem csinálok jól, mert a combom meg egyszerűen nem alakul!
- Figyelj. Tudod, mi a te bajod? Hogy maximalista vagy.
- De hát már próbálok erről leszokni!
- Nagyon jól tudod, hogy a sok év alatt feljött háj nem fog 2 nap alatt eltűnni.
- Persze, hogy tudom.
- Akkor van valami kérdés?
- Úgy érzem, képtelen vagyok tovább odafigyelni a kajára. És van, hogy rohadt nehéz elkezdeni az edzést...
- Ismerlek, kisanyám, és tudom, hogy vagy olyan kitartó és elszánt, hogy nem fogod feladni. Makacs vagy, mindig is az voltál, és ha te egyszer valamit a fejedbe veszel, olyan még nem volt, hogy ne csináltad volna végig! Ez is egy ilyen dolog: meglesz az a comb is, csak légy türelmes. Nem katasztrófa, ha van 1-2 rossz napod, emberből vagy, és azért meg kell mondjam, hogy nem mindenki tudja ezt sem így csinálni, ahogy te teszed. Sokat kell még fejben fejlődnöd, és ne felejts el azért kicsit élni sem! Tudod: a spontaneitás!
- :-)
- És még valami: nyolc hónapja vezeted a blogot. Ma van éppen a hónapforduló. 113695 oldalmegjelenítés. 49 állandó olvasó. 836 megjegyzés. Ez szuper! Rengeteg csodajó recept, sok olyan motiváció, amivel másoknak is segítettél. Szuper kis boszi vagy te, én mondom. Na, csak fel a fejjel, és csak így tovább! Én bízom benned!

18 megjegyzés:

  1. Tegnap akartam írni, hogy minden elismerésem, h otthoni edzésekkel/tornával ilyen eredményeket elértél!!!
    Szerintem egyél többet, rajtad már nagyon minimális (ha van, ezt nem tudom) felesleg van.... 1100-1200 kcla, te is tudod, h nagyon kevés....nincs zsír raktár, amit kényszeríthetnél, arra, hogy abból jöjjön energia.
    Tudom, h tudod ezeket, csak az ember néha hajlamos elfelejteni.... 1200 kcal mindennapos edzések mellett....NAGYON kevés ....

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek! Figyelem a napi étrendedet, és ez a kalóriamennyiség szerintem is nagyon kevés. A diétád is lehetne változatosabb, értékesebb (nem anyagilag gondolom persze) tápanyagokkal. Nem csak az a fontos, hogy meglegyen a napi makród, hanem az is, hogy miből viszed be. Amit te csinálsz, kissé önsanyargatásnak tűnik nekem, és előbb-utóbb az ember belefárad az ilyesmibe. Ha egy picit lazábbra vennéd a dolgot (persze nem arra gondolok, hogy akkor mindent bele a kajálásba), megkönnyítenéd a saját dolgodat. Tudom, hogy ezt könnyű mondani, de annál nehezebb kivitelezni, és agyban kell megérni rá, de szerintem akkor is így van. És ez természetesen nem eltántorítás, épp ellenkezőleg! Szerintem is nagyon sok mindent elértél egy év alatt. Ha mást nézel, aki 40-50 kilótól szabadult meg, az azért csalóka, mert a nagyobb súlyból mindig sokkal könnyebb veszíteni. Az utolsó 5-10 kilót valóban sokkal nehezebb ledolgozni. Én a helyedben komolyabb/intenzívebb, egyórás edzéseket csinálnék, és több kalóriát vinnék be, nagyobb változatosságú étrenddel. Esetleg kipróbálnám az időszakos böjtölést is, bár lehet, hogy már próbálkoztál vele, nem emlékszem. Az étrend önmagában baromi nehéz, nekem is azzal van a legnagyobb gondom és én ezt tervezem magamnak: összeállítani egy tökéletes egyheti étrendet és azt használni minden héten. De akár azt is lehetne, hogy minden nap ugyanazt eszed egy hétig, aztán váltasz egy másik étrendre. Viszont akkor fontos, hogy annak az egy hétnek vagy napnak az étrendje tökéletesen legyen összeállítva. Én heti 3x edzenék keményen, 2-3x pedig kardióznék egy órát (futás pl.) De nem vagyok szakember, ezek csak az én személyes meglátásaim. Lehet, hogy egy edzőpartner is segítene neked a továbblendülésben, bár a munkád miatt ez elég nehezen kivitelezhetőnek tűnik. De legalább amikor itthon vagy, akkor lehetne összeállni valakivel. Az nagyon motiváló tud lenni. A szervezeted már megszokott egyfajta terhelést, és tovább kell lépned a fejlődéshez. Kérlek tarts ki! Megéri! De ezt te tudod a legjobban, hogy mennyire megéri!!! :-) Gratulálok az eddigi eredményeidhez, és hajrá!

    VálaszTörlés
  3. Most abszolút megértelek. Én is az utolsó pár kilóval küszködök, és szörnyű. Én már emeltem a kalóriabevitelemen, mert tényleg mindenki mindenhol azt hangoztatja, hogy ez a járható út (kemény edzés mellé több kalóriát bevinni!) Arról nem is beszélve, hogy kb. fél év diéta után hirtelen mindig éhes voltam (vagyok).

    Mindenestre nagyon tetszik a kitartásod, mindig olvasom a blogodat. És szerintem igenis nagyon jól nézel ki, ráadásul szép izmos vagy!! Csak legyél egy kicsit magabiztosabb!

    Kitartást, 100%, hogy el fogod érni a célodat!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bella, köszönöm! :)
      És kitartást kívánok neked is!

      Törlés
  4. Tudod, amikor ilyeneket írsz, valahogy megnyugszom. Mert azt látni, hogy más is hasonló gondokkal küzd, valahogy még erősebbé tesz. Arra gondolok, mit hisztizek én itt, mikor másoknak sokkal nagyobb gondjaik vannak, vagy épp hasonló gondjaik, de ők megbirkóznak vele. Természetes, hogy néha meginogsz, eleged van, nincs kedved stb...ez ezzel jár. Nem lehet folyton 100%ot teljesíteni. Ezt egy maximalista ember borzasztóan nehezen dolgozza fel.(én csak tudom...) Ha mélyponton vagy, gondolj arra, mennyien olvassák a blogodat, és mennyien felnéznek rád és tisztelnek azért, amit eddig elértél! Mert hidd el, egyszerűen ÓRIÁSI eredmény, amit eddig véghez vittél!:) És az külön jó dolog, hogy a fejedben van egy "bölcsebb" én, aki biztat, támogat ;)Én is ezt tudom tanácsolni, amit a végén írtál magadnak: "azért ne felejts el egy kicsit élni sem"! :) Megszívlelendő tanács mindenkinek...

    VálaszTörlés
  5. Kepzeld, en is kicsit megrekedtem olyan februar közepen, es elkezdtem kaloriat, makrot szamolni, a kaloriabazison, persze mindent külön bevittem magamnak, recepteket is, nem bizom mas adataban :-)
    Es csökkentettem , eleg rendesen. Egy par nap alatt kitapasztaltam, hogy mennyi ch kell, amitöl nem szedülök, de megy az Asylum, plusz heti 3-4 feloras emelkedös intervallum futas+ sulyzozas, ami fekvenyomasbol nagy sullyal es combozasbol all. Ez megaltt 80-90 g-nal. Zsir 30g, feherje ha sikerül, akkor 120 g.Olyan 900-1300 kaloria köze jött ez ki.
    Plusz szigoruan 3-4 liter viz. Ledobtam , pedig nem ez volt a cel, 4 kilot, izmok szepen elöjöttek, raadasul nagyon jol alszom, ami gond volt nalam, es tele vagyok energiaval egesz nap!!
    Persze a deficitet nem lehet örökke tartani, nem is akarom, ugy tervezem, egy honap mulva, az Asylum & Insanity hibrid vegen szepen kitapasztalom, mennyi etellel lehet ezt fenntartani, olyan max. 1600 kaloriara saccolom a suly es izomtartasom.
    Most 180 cm, es 60 kilo vagyok , es sosem voltam ilyen jo formaban!
    Plusz szedek HCA-Chitosant minden ebed melle.
    Szoval ne add fel, en azt tanacsolom, a ch-t vidd kicsit lejjebb, nalam , ahogy kitapasztaltam, az okozta a stagnalast, meg a keves folyadek. Persze szedek többfele vitamint melle, c, a, proenzi, vas, L -Carnitin, es ehes nagyon ritkan vagyok, szinte soha, nagyon jol erzem magam, es abszolut nem szenvedesnek elem meg :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én is megfigyeltem a CH-dolgot: 140-150 g napi CH alatt nem oké a dolog. Mert pár nap után ez a vége: kidőlök, elsősorban lelkileg. Nagyon lassan, de ment "magas" CH-val is a fogyás, és ma annyival könnyebb, hogy nem a kilókat figyelem, hanem azt, hogy alakuljak.
      Szuper, hogy nálad így bevált a dolog, és köszönöm, hogy megint leírtad a tapaszalatodat. Örülök, hogy az eddigi legjobb formádban vagy! :) És köszönöm a tanácsokat! :)

      Törlés
    2. Mindenki mashogy müködik :-)
      Edesburgonyat a hatasodra probaltam ki, es ma vettem a masodik adagot, hat valami isteni!!Mintha a sütötök -gesztenye kevereke lenne!
      Te hol szerzed be Magyarorszagon?
      Puncsszelet a ferjem kedvence, mielött megyünk Magyarorszagra, külön rendel , nehogy ne legyen a cukrszdaban :-)
      En sem szeretem a tetejet, a közepet azert megeszem, de az igazi kedvencem a sajttorta, na azt minden heten sütök kettöt egyet a csaladnak, egyet nekem zsirszegeny kremsajtbol, nagyon keves cukorral, sok malnaval a tetejen, igy nagyon jo feherjeforras, de azert adok az elvezeteknek , orosz konzerves tejkaramellaval eszem , fele-harmada a kaloriaja-szenhidratja, mint pl. a Nutellanak.

      Törlés
    3. Az édesburgonyáról akkor hallottam (olvastam), amikor az Insynityt csináltam. Tavaly még sehol nem találtam. Aztán idén, Hőgyészen, ebben a kis faluban, ahol anyu és a nagymamám él, a kis zöldségesben kaptam. Most már egyre több helyen van, a tegnapi ebédhez pl. a tescoban vettem.
      Én egyébként nem vagyok sütis, a krémes cuccokért sosem voltam oda, de tegnap szinte bármit fel tudtam volna falni ;-)
      Sajttortát Olaszországban ettem, amikor ott dolgoztam, és tényleg igazán finom. A sütés nem az én asztalom, szerintem az egyedüli ember vagyok, aki nem tud piskótát sütni :-) Viszont a főztömet eddig mindenki dicsérte :-)

      Törlés
    4. Akkor ketten vagyunk, en sem sütöttem még piskotat! A sajttorta rem egyszerü, össze kell kutyulni, majd 50 percre magara hagyni .
      Köszi a tippet az edesburgonyara, megnezem majd a Tescoban, Intersparban.

      Törlés
    5. Jaj, hát én már próbálkoztam a piskótával, olyan háromszor, és egyik se sikerült! ;-) De olyan mértékben, hogy ki is kellett dobni ;-) Sebaj, a muffin nagyon megy, épp ma gondoltam rá, hogy piskóta helyett a muffitészta is lehet a süti(k) alapja! :)
      A sajttortával meg jól megpiszkáltad most a képzeletemet :)

      Törlés
    6. :-) Ezt http://www.tortaimado.hu/2008/05/new-york-i-sajttorta.html a receptet dolgoztam at, fele is eleg a daralt kekszböl, es dietasra csereltem, vaj az maradt.
      Mascarpone, meg a sima kremsajt is leicht, tejföl is, tojasbol 2, meg 1 feherje, cukorbol 7 deka plusz 2 vanilias cukor, plusz 4 evökanal stevia.
      Liszt maradt, annyira minimalis. Vanilia aromam nincs, nem is kell, es megszorom jol fagyasztott malnaval, a süles vegere szepen belesüllyed.
      Igy 50-60 g-os szelet siman belefer a nali keretembe, es akar egy hetig is elall a hütöben .

      Törlés
    7. Mmmm! Nyami! Köszi, egyszer tutira kipróbálom! :)

      Törlés
  6. Bokodi M. Gábor2013. március 13. 20:40

    ..Azt hiszem ismerlek már jó ideje, ugye?! Tudom milyen teljesítményt tudhatsz magad mögött. Igen, emberből vagy! Vannak buktatók minannyiunk életében. Olykor önmagunkba nézünkés talán válaszolunk is azokra a kérdésekre, amelyekre a hétköznapokban nem merünk. Ám tudom, hogy minden ember időnként a teherbírása maximumán felül teljesít. Mennyi ideje is kűzdesz a célodért? Elfáradunk. Aztán feltöltődünk.Most eljött ez az idő is. Most Te magad meríts erőt azokból a kedves sorokból, amelyeket azoktől a kedves emberektől kapsz, akiknek eddig te adtál!
    Tudd, hogy fantasztikusan nézel ki! Fiatal vagy! Ráncaid, feles kilóid alig! Akát mit is csinálsz, akár mit is eszel, máris NYERTES vagy!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Azt hiszem, lassan megoljuk az olajfinomítás problémáját is... ;-) Mondjuk: krumpli!!! :) :) :)

      Törlés