2012. szeptember 17., hétfő

Olaszország 2

Olaszország 1 itt

Az első részben írtam, hogy Olaszországban dolgoztam 2 évig. heti egy pihenőnapom volt, a csütörtök, amit legtöbbször átaludtam, annyira fáradt voltam. Aztán gondoltam egy nagyon nagyot: nem lehet az, hogy egy ilyen mesés helyen vagyok, és alszom a pihinapomon. Így havonta egyszer elutaztam valahova a környéken.
Egy ilyen alkalommal jutottam el Trauttmansdorffba, Sissi egyik kedvenc pihenőhelyére. A több száz fényképből ennyi maradt, de az emlékek megmaradtak.
Mesés ez a hely, totálisan különleges botanikus kert. napokig el lehetne itt barangolni, nekem pár órám volt rá, de nagyon örülök, hogy nem hagytam ki. hatalmas élmény volt! :)

A Trauttmansdorff-kastély kertjei, Merano és környékeEz a varázslatos hely, mely a gyógyhelyeiről híres város, Merano felett fekszik, és melynek botanikus kertjét 2005-ben Olaszország legszebbjének választották, az évek során a közönség kedvence lett.

A munkálatok a Trauttmansdorff-kastély 12 hektárnyi kertjében 1994-ben kezdődtek. Az egzotikusságával szemetgyönyörködtető, amfiteátrumra emlékeztető formájú terület egy napsütötte hegyoldalon helyezkedik el, a tengerszint felett 334 - 438 méter magasan. Az ideális időjárási viszonyoknak köszönhetően azóta mintegy 100.000 különböző növény otthona ez. A terület négy részből áll, ezek a nyári kert, a vizi- és teraszos kert, az erdős kert és a Dél-Tirol növényvilága.
Trauttmansdorff-kastély - Merano
Merüljön el a természet és a művészet e harmónikus szimbiózisában, élvezze a világ minden részéről származó növények látványát. A Trauttmansdorf-kert szívében található az 1850-ben épült Trauttmansdorff-kastély, mely ma a Dél-Tiroli Turista Múzeumnak – Touriseum – ad otthont. Kétszáz év alpesi- és gyógyturizmusának érdekes emlékeit láthatja itt húsz teremben. Majd megpihenhet az idetartozó kastélykert éttermében, melynek tágas napos terasza és pálmafáktól övezett kávézója kellemes felfrissülést kínál. (Forrás: del-tirol-dolomitok.hu)
 
A kastély:
 
 
A hatalmas és csodálatos park egy kis szelete:
 
 
Csupa pálma:
 
 
Egy sziklák fölé lógó kilátó. Elhatároztam én, hogy kimegyek...
 
 
És ez nem színjáték. Arra gondoltam: tényleg ki merek én ide menni? És a torkomban dobogott a szívem.


 
Aztán kimentem. Lassan, totálisan remegő lábakkal, a szívem majd kiugrott a torkomon.... És a látvány, ami elém tárult! Jó, hogy nem hagytam ki. De az tuti, hogy ott, pár perc alatt kiizzadtam félelmemben vagy 2 liter vizet, és nagyobb izommunkát végeztem mint egy Plyo alatt :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése