2012. augusztus 2., csütörtök

Garam masala

Tegnap írtam arról, hogy szeretem az indiai konyha ízvilágát, és hogy több fűszerem is van itthon. A tegnap bemutatott a meat masala volt (lásd itt). Ma az egyik alap fűszerkeverékről írok, a garam masalaról.

Garam=csípős, masala=keverék. A garam masala egy indiai csípős fűszerkeverék. A dél-tiroli kollegám, egy indiai szakács által ismertem meg. (Kattintva olvashatsz erről többet itt .)

undefined

Pontosabban mondva: majdnem megismertem. Ugyanis ahány ház, annyi szokás a garam masala elkészítésében. És persze a recept titkos. Mivel nincs összehasonlítási alapom az eredetivel, nekem nagyon bejött az a vátozat is, amit megismerni engedett. És így a bolti is.

undefined

Te is készíthetsz, ha van kedved keverni-kavarni-darálni-őrölni-morzsolni. Ez csak egy alaprecept:

undefined

4 evőkanál egész koriander
1 evőkanál római kömény
1 evőkanál szemes fekete bors
1 evőkanál szárított gyömbér
3-4 szem fekete kardamom
¾ evőkanál szegfűszeg
¾ evőkanál fahéj
¾ evőkanál babérlevél.

De jóbarátunk, gugli segít, ha itthon akarod megvenni készen.
Az enyém merani, a Punjub nevű boltból:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése