2012. augusztus 8., szerda

Életmódváltás vagy fogyókúra?

Fogyókúráztam. Sokszor. Tapasztalat? A kúra után nehezebb, zsírosabb lettem mint előtte. Sok ismerősöm fogyókúrázott. Sokszor. Tapasztalat? A kúra után nehezebbek és zsírosabbak lettek mint előtte. Jojó-effektus. Biztosan hallottál már róla. Én tapasztalatból tudom, hogy egy diéta, kúra működik, eléred a célod, lefogysz x kilót. Ezzel nem lenne gond. De egy diétát, kúrát nem lehet a végletekig, hát még egy életen át tartani. Így, kúrázgatva se egészséges nem leszel, se tónusos, se izmos.



Nálam idén (2012) január-február körül tudatosodott, hogy nem diétázni/fogyókúrázni akarok, hanem egy olyan életstílust kialakítani, ami élhető, minden egyes nap használható, életem végéig. Hatalmas segítség volt ennek megértésében és felfogásában Szűcs Ildikó (www.edzesmester.com) emailben küldött infoanyaga, hírlevelei. A lényeg: én már tudom, hogy nincs többé rizs-kúra, káposztaleves-kúra, gyümölcskúra, folyadék-kúra (...), hanem életmódváltás van. Mert ez az egyetlen út.


Nem is olyan nehéz ezt eldönteni. Ha egészséges akarok lenni feszes izmokkal, az életmódváltás. Ha fogyni akarok x kilót, aztán visszajojózni x+3-at, az fogyókúra. Én döntöttem. Erről szól a blog.

Így kezdtem:
  1. Szokásokat alakítottam ki az étkezésben, a napi beosztásban, a mozgásban.
  2. Ragaszkodom az izmaimhoz. Nekem könnyebb izmot építeni, mint megtartani. Izmot nagyon gyorsan lehet veszteni, aztán nem lesz, ami felhasználja a bevitt energiát (kalóriát), és jön a zsírraktározás. Én ezt nem akarom.
  3. Kalóriadeficitben eszem: kicsit kevesebbet viszek be minden nap, mint ami a napi kalóriaigényem.
  4. Fehérjedúsan igyekszem enni.
  5. Edzek.
  6. Nem célom a gyors fogyás. Fontosabb az egészségem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése