2012. augusztus 8., szerda

Ebéd

Zöldségleves, cukkinis rizs


Zöldségleves


Recept (4 főre)
  • Egy lábosba beletettem egy egész, megpucolt hagymát, fél lila hagymát, egy kis karalábét, egy kis zellergumót, 2 tisztított fehérrépát egészben, 6 tisztított sárgarépát egészben, pár szelet gombát.
  • Felöntöttem 2 liter vízzel.
  • Sóztam, borsoztam.
  • Amint a zöldségek roppanósra (nem puhára) puhultak, már készen is volt.
(Se olaj, se tészta nincs benne. A petrezselyemzöldet pedig elfelejtettem.)

Cukkinis rizs


Recept (1 főre)
  • Az előgőzölt barna rizst kétszeres mennyiségű, sós vízben feltettem főni, nagy lángon, lefedve.
  • Amikor már majdnem az összes levet elfőtte (kábé 12-15 perc), hozzáadtam egy nagy marék aprítógéppel apróra darabolt cukkinit (héjastól), együtt főztem őket lefedve, amíg a víz el nem főtt.
  • A végén kis párolt gombát adtam hozzá.

(Reszelt sajttal összekeverve lett volna az igazi, de az nincs itthon. A rizs mennyisége 100 g, főve mértem.)
(És persze a tea és a víz is járt hozzá.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése