2016. szeptember 30., péntek

Jó éjt!


Péntek


Irtó sok dolgot terveztem a mai napra. Egy -halasztható- kivételével mindennel kész vagyok, sőt belefért este még egy sütés is. A délutáni húsz perc mozgás nem célzott volt, ugyanis a kocsimosás és -takarítás a fél óra helyett két órásra sikeredett. De nagyon élveztem minden percét, idén másodszor takarítottam így ki, nagyon jó érzés volt, hogy megengedhettem magamnak, hogy beálljak a mosóba és utána ki is porszívózzak (nem nagy vagyon, de eddig nem telt rá). A további suvickolást már a ház előtt, a parkolóban tettem meg, szilikonoztam, műszerfalápolóztam, feltöltöttem az ablakmosó folyadék tartályát... Megérdemli az én kis autóm, hogy csillogjon-villogjon. Olyan hűséges kis társam!

A régi FlyLady programomból is átvettem a tervezéskor rutinokat. Mert anno bevált, és bár hajnalban nincs nagy kedvem a "2 perc rendrakáshoz" és már edzőcuccba öltözve a "15 perc szortírozáshoz", de az ezektől szálanként az égnek álló hajam hamar lesimul, amikor határozottan látszik, hogy egyre inkább rend van a lakásban, amikor feltűnően üres és fényesen vigyorog a mosogató, amikor nem lépek bele itt-ott ebbe-abba, és akkor is, amikor megtalálok elveszettnek, eltűntnek, kidobottnak gondolt dolgokat. Például a KetoPhan tesztcsíkom került ma elő, hát ki is próbáltam, szép színű lett.

Annyi, de annyi szép, kedves, vicces, jó dolog történik velem minden nap, jó volna leírni, de ezeket a kis energiabonbonokat elraktározom magamban, és azzal, hogy engem építenek, erősítenek, képes leszek egyre többet adni, visszaadni, ott lenni, segíteni.

A korai telefon kikapcsolás esténként már rutinná vált, nem is tudom, miért a telefonon állítottam be eddig az ébresztést és sugároztattam magam vele egész éjjel a fejem mellett az éjjeli szekrényen, amikor ott az ébresztő óra is...

A netezést is korlátoztam magamnak, de még mindig sokat nézek rá a gépre. Az esti blogbejegyzésre max fél órát adtam magamnak, nem sok, de pont elég. Az ember vagy tudja, mit akar mondani, vagy inkább ne írjon (magamnak mondom ezt).

Este sütöttem. Mert volt egy kis ilyen maradék, egy kis olyan elhasználni való, és mert A-tól kaptam kókuszlisztet, ami sikítozott azért, hogy kibontsam.

Nem volt konkrét terv, csak a hozzávalók, amiket fel akartam használni. Mivel tényleg vegyes felvágott volt, lett egy édes és egy sós "süti". Az édes: kakaós csiga, a sós: huh, minek nevezzem... : sonkás halmocska. A csiga viszonylag könnyen készült, a halmokkal viszont meggyűlt a bajom. Ahhoz képest szép is lett és finom is. (Receptet vasárnap vagy jövő héten teszek fel.)

R: 2 lágy tojás (sóval, borssal, kis vajjal), spenót, keto kávé
E: vajon futtatott zöldbab, rántotta (2 tojás, 2 ek zsír), spenót
Délután: keto kávé, csokis süti
V: 1 kakaós csigusz, 1 sajtos halmocska

Mozgás: majdnem 6 km + 20 perces tabata


Holnap október. Már az első napján olyan 500 km vár rám. A 4-én 10 éves kis keresztlányom szülinapi bulijára megyek. :)


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Motiváció: csak egy kicsi kell...

Csak egy kicsi kell...




Csak egy kis idő kell, amíg összedobod az étkezési tervedet.
Csak egy kis türelem kell, amíg egy napra előre készülsz.
Csak egy kis fegyelem kell, hogy azt edd, ami jó neked.
Csak egy kis lökés kell, hogy elkezdd az edzést.
Csak egy kis változással fog kezdődni. Aztán magad is meglepődsz majd, hogy mennyivel türelmesebb, bátrabb, kitartóbb, erősebb vagy annál, mint amit gondoltál magadról.
A sok kicsi tényleg sokra megy. És te is képes vagy rá!


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha



Bölcs



"A hozzáállás egy egyszerű dolog, de amit tesz, az megváltoztatja a helyzetet."

Winston Churchill

2016. szeptember 29., csütörtök

:)


A német fordítás se kutya. ;)

Csütörtök

Reggeli torna: futás + súlyzós
E: bébispenót, lazac, rántotta (2 tojás, 2 kanál zsír)
Délutáni mozgás: kis séta + 20 perces edzések/1.
Délután: marék mandula
V: bébispenót, lazac, rántotta (2 tojás, 2 kanál zsír), vajon párolt zöldbab

Mozgás: 11 km



Szuper jól haladtam ma is a megtervezett dolgokkal. Persze közben jutott még eszembe egy s más, ma el is kezdtem intézni, remélem, holnapra sikerül befejeznem (hivatali ügyintézés, nyomtatvány...).

A délutáni mozgást holnapra is beterveztem, tényleg kikapcsolódásként, ma nagyon jólesett, ha holnap elmarad, no problemo, de a testemet lassan igyekszem emlékeztetni arra, hogy nem ilyen kis puhány zsírpundingocska, hanem igenis erős, szívós, és igenis elbír az öt kilósnál jóval nagyobb súlyokkal is.

Vannak dolgok, amikhez ülnöm kell, ekkor szoktam nézni a napi filmemet. Vagy pl. mosogatás-konyhában pakolás közben is tudom nézni. Ma kitaláltam, hogy a filmek legalább a felét eredeti nyelven fogom nézni. Ma a Szupercellát választottam, és az angollal meg is gyűlt a bajom: Stallonet csak én nem értem?

És olyan izgi, hogy a 2016-ból már csak négyszázvalahány kilométer futika van hátra. :)


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Megfontolásra: glutén- és laktózmentes kenyér




Az én kenyerem:


(Recept itt.)

Mindenki azt eszik, amit akar. A tapasztalatom az, hogy nem mindenki tudja, mit eszik. Nekem is időbe, olvasásba, tanulásba került, amire észrevettem, hogy van egy címke az élelmiszerek(nek nevezett dolgok) csomagolásán, ami tartalmazza az összetevőiket. Időbe telt, mire ezeket el is olvastam. Sok tanulás után értettem meg, mik ezek az összetevők. És hogy sokuknak semmi közük az ételhez, a táplálékhoz, a tápanyaghoz, a természethez, az élethez. 

Nem beszélek rá senkit, hogy olvassa a címkéket, hogy kérdezzen, tanuljon, vagy hogy süsse saját maga a kenyerét. Hiszen mindenki úgy él, ahogy szeretne. Én csak saját tapasztalatból tudom, hogy érdemes olvasni, érdemes tanulni, érdemes figyelni. A fogyasztói társadalomnak nem az az érdeke, hogy egészségesek legyünk. Senki nem fog helyettünk odafigyelni saját magunkra.


Kenyér receptek (gyűjtemény) itt


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha


Motiváció


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha

Motiváció


Megtalálsz a Facebookon is: Boszorkánykonyha